پایانه‌های صادراتی جدید مشکل را حل نمی‌کند/ راه‌اندازی زیرساخت فیزیکی اتلاف منابع است

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران با اشاره به اینکه پایانه‌های صادراتی و زیرساخت‌های فیزیکی مشکل ما را حل نمی‌کند، گفت: این روند اتلاف منابع است و مشکل صادرات را حل نخواهد کرد.

مرتضی میری در گفتگو با خبرنگار اکسپورتنا درباره ایجاد پایانه‌های صادراتی فرش اظهار داشت: مشکل ما زیرساخت‌های فیزیکی نیست که با پایانه صادراتی حل شود.

وی با بیان اینکه در جلسه توسعه صادرات ستاد عالی راهبری فرش دستباف ایران نیز موضوع پایانه‌های صادراتی رد شد، افزود: بر اساس گزارش سازمان توسعه تجارت از ۲۱ پایانه صادراتی که پیش از این افتتاح شده، ۲۰ پایانه بلااستفاده مانده است؛ چراکه پایانه‌های صادراتی خیلی کارایی ندارند.

عضو هیات مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف ایران با اشاره به اینکه این پایانه‌های صادراتی توجیه ندارد، گفت: پایانه صادراتی در غرب کشور اصلا توجیه ندارد با توحه به اینکه ۱۰۰ درصد فرش‌های صادراتی ایران از سه منطقه گمرکی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: صادرات فرش ایران ۹۰ درصد از گمرک امام خمینی و غرب تهران، ۶ درصد اصفهان و ۴ درصد از شیراز صورت می‌گیرد و باقی مناطق کشور اصلا صادرات فرش ندارند که ما بخواهیم پایانه صادراتی در آنجا راه‌اندازی کنیم.

میری تاکید کرد: به نظر می‌رسد، راه اندازی پایانه‌های صادراتی جدید اتلاف منابع است و مشکل صادرات را حل نخواهد کرد.

گفتگو از: نیلوفر جمالی

دیدگاهتان را بنویسید